Tillbaka till sökning

Kansallispuistosimulaattori -peli

Utgivningsår
2023
Kort beskrivning
Kansallispuistosimulaattori-pelin ideana on havainnollistaa luonnonkirjoa sekä luonnonsuojelun keinoja. Luonnonkirjon synonyymejä ovat luonnon monimuotoisuus, biodiversiteetti ja elonkirjo.
Beskrivning

Pelin kohderyhmänä ovat perusopetukset vuosiluokat 5-9, lukio ja ammatillinen opetus. Pelin pelaaminen kestää 45 minuutista 2 tuntiin.

Pelin materiaalit (liitteinä):

  • ohjaajan ohje
  • tehtäväkortit
  • vieraslajikortit
  • pistekortit
  • lajikorttien taustatekstit (Lajikortit löytyvät MAPPAsta hakusanalla ”lajikortit”)
  • lisälajikortit
  • lajikorttien vaihtopörssi.
  • Lajikortit-teemareppu
Utgivningsformat
Språk
Tillämplighet på ämnen
  • Biologi, Gymnasiet, Biologins infallsvinklar
  • Biologi, Gymnasiet, Biologins infallsvinklar
  • Biologi, Gymnasiet, Biologins infallsvinklar
  • Biologi, Gymnasiet, Biologiska fenomen och processer
  • Biologi, Gymnasiet, Biologiska fenomen och processer
  • Biologi, Gymnasiet, Biologisk kunskap och tillämpningen av den
  • Biologi, Gymnasiet, Biologisk kunskap och tillämpningen av den
  • Biologi, Årskurs 7-9
  • Biologi, Årskurs 7-9
  • Biologi, Årskurs 7-9
  • Biologi, Årskurs 7-9
  • Biologi, Årskurs 7-9
  • Biologi, Årskurs 7-9
  • Biologi, Årskurs 7-9
  • Biologi, Årskurs 7-9
  • Omgivningslära, Årskurs 3-6
  • Omgivningslära, Årskurs 3-6
  • Omgivningslära, Årskurs 3-6
  • Omgivningslära, Årskurs 3-6
  • Omgivningslära, Årskurs 3-6
  • Omgivningslära, Årskurs 3-6
  • Omgivningslära, Årskurs 3-6
  • Omgivningslära, Årskurs 3-6
  • Omgivningslära, Årskurs 3-6
  • Omgivningslära, Årskurs 3-6
  • Omgivningslära, Årskurs 3-6
  • Omgivningslära, Årskurs 3-6
  • Omgivningslära, Årskurs 3-6
GrönComp
  • 1. Kestävyysarvojen ilmentäminen, 1.3 Luonnon tärkeyden tunnustaminen, 1.3.A1 Haluaa vaalia luonnon ja ihmisten välistä sopusointuista suhdetta.
  • 1. Kestävyysarvojen ilmentäminen, 1.3 Luonnon tärkeyden tunnustaminen, 1.3.A4 Antaa arvoa luonnon roolille ihmisten hyvinvoinnissa, terveydessä ja turvallisuudessa.
  • 1. Kestävyysarvojen ilmentäminen, 1.3 Luonnon tärkeyden tunnustaminen, 1.3.A5 Pyrkii pitkäjänteisesti saattamaan ympäristöjä luonnontilaan.
  • 1. Kestävyysarvojen ilmentäminen, 1.3 Luonnon tärkeyden tunnustaminen, 1.3.K4 Tietää, että ihminen muovaa ekosysteemejä ja että ihmisen toiminta voi vahingoittaa ekosysteemejä nopeasti ja peruuttamattomasti.
  • 1. Kestävyysarvojen ilmentäminen, 1.3 Luonnon tärkeyden tunnustaminen, 1.3.S1 Osaa arvioida oman toimintansa vaikutuksia luontoon ja pitää luonnon suojelua jokaisen ihmisen tehtävänä.
  • 1. Kestävyysarvojen ilmentäminen, 1.3 Luonnon tärkeyden tunnustaminen, 1.3.S4 Näkee, kuinka ihmiset voisivat viettää nykyistä enemmän aikaa luonnossa ja auttaa palauttamaan ympäristöjä luonnontilaan.
  • 1. Kestävyysarvojen ilmentäminen, 1.3 Luonnon tärkeyden tunnustaminen, 2.3.A4 Osoittaa empatiaa kaikkia elämänmuotoja kohtaan.
  • 3. Kestävien tulevaisuuksien visiointi, 3.3 Tutkiva ajattelu, 3.3.S5 Pystyy ottamaan huomioon eriävät mielipiteet.